Uzupełnieniem wykładu dr Sue Archbold był wykład pt. „Rola dopasowania procesora dźwięku w rehabilitacji”, wygłoszony tuż po prezentacji dr. Archbold przez Eulalię Juan Pastor.

Z prezentacji dowiedzieliśmy się, że dopasowanie procesora dźwięku ma ogromny wpływ na efekty rehabilitacji. Osoba poddana implantacji nie słyszy od razu normalnie; dopiero rehabilitacja umożliwia odpowiednie ustawienie procesora dźwięku oraz nauczenie się procesu słuchania. Efekty fittingu procesora są bardzo zróżnicowane: u niektórych osób od razu przy pierwszym podłączeniu występuje reakcja na dźwięk, jednak potrzebne są kolejne sesje fittingu oraz rehabilitacja, by dźwięk został prawidłowo zrozumiany.

Eulalia Juan Pastor przedstawiła wiele badań, dotyczących zarówno dzieci, jak i dorosłych. Obaliła mit, że z systemów FM czy też akcesoriów korzystają tylko dzieci lub młodzież. Po nowe technologie sięgają coraz częściej również dorośli. Specjalistka ubolewała nad tym, że w szkole nauczyciele mają bardzo małą wiedzę na temat implantów słuchowych oraz systemów wspomagających słyszenie. Niewielu z nich wie, jaka jest różnica między implantem ślimakowym a implantem na przewodnictwo kostne. Ponieważ urządzenia te coraz częściej pojawiają się u dzieci uczęszczających do szkół powszechnych, nauczyciele powinni być odpowiednio przygotowani oraz przeszkoleni w kwestii implantów słuchowych, możliwości ich wykorzystania, a także ograniczeń, które wynikają z korzystania z implantu.